D2C - Sådan fjerner du et OD (KUN HVIS LAGERET ANMODER OM DET)

Problem

Lageret beder os om at fjerne OD

Skrivefejl i laget

Lageret får ikke en fragtseddel

Ordren kommer ikke ind i lagersystemet

Løsning

Gå til VA03 og søg på ordren.

missing alt text

Gå til dokumentflowet.

missing alt text

OD-nummeret, som vi skal fjerne, er 5625032521, og her skal vi tjekke to ting. Det første er, at der skal være helt tomt under linjen på den. Det andet er, at ordren skal være mindst 1 dag gammel, og at ordren er åben. I dette tilfælde er det 9 dage siden den blev oprettet, og den er åben, så det er ok at fortsætte.

missing alt text

Begynd med at åbne et nyt vindue ved at klikke på boksen med en stjerne.

missing alt text

Indtast VL02N (Viktor, Lars, 0, 2, Nils) og tryk enter.

missing alt text

Indtast OD-nummeret, i dette tilfælde 5625032521, på linjen og tryk enter.

missing alt text

Når du kommer ind, så går du op til Outbound delivery og derefter sletter du.

missing alt text

Du vil derefter blive spurgt ”Er du sikker” og så vælger du JA.

missing alt text

Så vender du tilbage til VL02N og ser i det nederste venstre hjørne, at OD 5625032521 er slettet.

missing alt text

Derefter går du tilbage til det første vindue, hvor den oprindelige ordre ligger i dokumentstrømmen, urørt (du kan se, at OD stadig er der), og du klikker tilbage til den første side.

missing alt text

Der går du senere hen til forsendelse.

missing alt text

Her kan du kontrollere, hvilken dag ordren er planlagt til.

missing alt text

Kopier ordrenummeret og tag det andet vindue og gå ind i VA02 og søg på det.

missing alt text

Der markerer du produktet og derefter vælger du ”Tjek varens tilgængelighed”

missing alt text

Sent når du klikker på godsvognen også kaldet ”Fuldstændig levering/Bekræftelse”

missing alt text

Nu vender du tilbage til forsiden, og så går du til forsendelse for at se, om dagen er ændret.

missing alt text

Her ser vi, at datoen er ny, og så er det tid til at gemme.

missing alt text

Var denne artikel hjælpsom?