D2C - Sådan fjerner du et OD (KUN HVIS LAGERET ANMODER OM DET)
Problem
Lageret beder os om at fjerne OD
Skrivefejl i laget
Lageret får ikke en fragtseddel
Ordren kommer ikke ind i lagersystemet
Løsning
Gå til VA03 og søg på ordren.
Gå til dokumentflowet.
OD-nummeret, som vi skal fjerne, er 5625032521, og her skal vi tjekke to ting. Det første er, at der skal være helt tomt under linjen på den. Det andet er, at ordren skal være mindst 1 dag gammel, og at ordren er åben. I dette tilfælde er det 9 dage siden den blev oprettet, og den er åben, så det er ok at fortsætte.
Begynd med at åbne et nyt vindue ved at klikke på boksen med en stjerne.
Indtast VL02N (Viktor, Lars, 0, 2, Nils) og tryk enter.
Indtast OD-nummeret, i dette tilfælde 5625032521, på linjen og tryk enter.
Når du kommer ind, så går du op til Outbound delivery og derefter sletter du.
Du vil derefter blive spurgt ”Er du sikker” og så vælger du JA.
Så vender du tilbage til VL02N og ser i det nederste venstre hjørne, at OD 5625032521 er slettet.
Derefter går du tilbage til det første vindue, hvor den oprindelige ordre ligger i dokumentstrømmen, urørt (du kan se, at OD stadig er der), og du klikker tilbage til den første side.
Der går du senere hen til forsendelse.
Her kan du kontrollere, hvilken dag ordren er planlagt til.
Kopier ordrenummeret og tag det andet vindue og gå ind i VA02 og søg på det.
Der markerer du produktet og derefter vælger du ”Tjek varens tilgængelighed”
Sent når du klikker på godsvognen også kaldet ”Fuldstændig levering/Bekræftelse”
Nu vender du tilbage til forsiden, og så går du til forsendelse for at se, om dagen er ændret.
Her ser vi, at datoen er ny, og så er det tid til at gemme.