D2C - Retningslinjer for returnering
Problem
- I denne artikel findes informationen om, hvordan vi håndterer returneringer, og hvad der gælder i forskellige sammenhænge.
- Retningslinjer for returnering
- Kan jeg returnere min ordre ?
- Hvordan returnerer jeg min ordre ?
Løsning
Returpolitik og hvordan skal man håndtere det?
Der findes forskellige typer af kundereturneringer. Her er retningslinjerne afhængigt af, hvornår kunden kontakter os:
1. Inden for 14 dage fra levering iflg. Købeloven.
- Spørg om kunden stadig har den originale emballage (hårde hvidevarer) eller originalpakningen (små elektriske apparater).
- Vigtigt at produktet er ubrugt - billeder skal sendes til os ( gælder dog ikke ved 100 dage eller 150 dages returret. Liste til kontrol findes på vores hjemmeside under kampagner.
2. Mellem 14 og 30 dage fra levering (30 dages åbent køb)
- Returen kan godkendes hvis:
- Produktet er uåbnet og i original emballage.
- Gælder både hårde hvidevarer og småelektronik.
- Hvis original emballage mangler, og eller produktet er brugt accepteres returneringen ikke.
3. Når returneringen er godkendt
- Hvis leveringen er igennem PostNord: Følg dette link som sendes til kunden
MyReturns - PostNord - Du kan informere kunden om, at refusionen først vil blive udført når produktet er modtaget på vores lager.
- Bekræftelse sendes automatisk via retur i CCv2, men dette sker først efter at vi har modtaget en bekræftelsesmail fra Mariestad om, at de har modtaget produktet.
Returneringer fra lager skal laves som en pick up 02
- Kontroller at der ikke allerede findes en returnering i SAP for det angivne PNC.
- Send retur-ID (starter med 55...) til lageret.
- Opret returnering i CCv2 for at bekræfte modtagelse til kunden.
2. Returner mail med titlen "Modtaget retur 55..."
Vigtigt at tænke på
- Ringer en kunde ind og spørger, hvad der sker med deres returnering, tjek hvordan deres ordre ser ud. Ser det ud sådan her:
- Returnering med Skanlog
- Hvis Skanlog har produktet laves en Pick Up 02 og mail sendes til Skanlog med retur outbound 59.....
- Hvis produktet er hos kunden, og skal afhentes skal der laves en Unplanned Return 12