D2C - Hvordan ændrer jeg kontaktoplysninger på en ordre?
Problem
Hvordan ændrer jeg kontaktoplysninger på en ordre?
Kunden har indtastet forkert kontaktinformation i ordren
Kunden har indtastet en forkert e-mailadresse i ordren
Hvordan ændrer jeg en kundes e-mailadresse?
Kan man ændre oplysninger på en ordre, når kunden har skrevet forkert ?
Gælder for
Ordrer foretaget via D2C på electrolux.se
Løsning
Vi kan ændre kundens kontaktoplysninger i ordren, hvis kunden f.eks. har skrevet forkert. Det er muligt at ændre disse oplysninger, hvis produktet/produkterne i ordren ikke allerede er blevet plukket eller har forladt lageret
Gå ind i Va02, klik på Vis dokumentflow
I dette tilfælde kan vi se, at den ikke er blevet plukket eller forladt lageret endnu. Der er ikke oprettet nogen OD, altså en outbound delivery order. Hvis der var oprettet en OD, kunne vi ikke foretage en ændring i SAP. Hvis der er oprettet et sporingsnummer, kan vi sende dette til speditøren for at foretage ændringen i stedet. Kontaktoplysninger findes i
Gå tilbage til den første side. Dobbeltklik til højre for Sold-To Party
Dobbeltklik under navn for at komme ind, hvor vi kan foretage ændringen. Gør dette for hver linje, der er kontaktinformation på. Det vil sige, at vi skal ændre f.eks. navnet, gør vi det på hver gulmarkeret linje nedenfor
Her kan vi ændre navn, adresse, postnummer, postby, telefonnummer og e-mailadresse. Efter vi har foretaget ændringen, klikker vi på det grønne flueben nederst for at bekræfte ændringen på den linje
Klik på det grønne flueben, hvis der vises en boks med re-determined. Klik på redetermine igen, hvis der vises en anden boks
Efter vi har udført alle ændringerne, gå ind i texts skriv kundens originale oplysninger, hvad vi har ændret i ordren, dagens dato samt din signatur